Naše príbehy

Bytová turistika

Mal som klientku, ktorá sa rozhodla, že si byt predá sama. Výborná lokalita v Starom Meste, v čom môže byť problém? Spravila zopár fotografií mobilom, pridala pár stručných viet a inzerát zverejnila na internete. A skutočne, o byt bol pomerne veľký záujem. Problém bol len v tom, že ľudia prišli, pozreli si byt, poďakovali a odišli. Z jej bytu sa pomaly stávala púťová atrakcia, na ktorú sa síce ľudia chodili pozerať, ale nikto ju nechcel kúpiť. Napokon dostala od svojho známeho odporúčanie na mňa, stretli sme sa, vysvetlil som jej, akým spôsobom pracujeme, že o predaj bytu sa postarám sám, nemusí sa prakticky o nič starať. Váhala. Povedala si, že ešte predsa len skúsi ho predať sama, veď aspoň ušetrí...

Keď sa však ani po dvoch mesiacoch nič nezmenilo a do bytu jej chodili len samí „turisti“, rozhodla sa pre našu spoluprácu. Prekvapilo ma, že napokon mala vo mňa takú dôveru, že mi zverila kľúče od bytu, hoci v ňom ešte bývala. Naša marketérka vytvorila prezentáciu bytu s pôdorysom, podrobným popisom a množstvom fotografií, nafotených digitálnou zrkadlovkou. Vďaka tomu získali ľudia lepšiu predstavu o tom, ako byt v skutočnosti vyzerá. Okrem toho pri záujemcoch vždy preverujeme ich finančnú situáciu i to, či majú o nehnuteľnosť skutočný záujem. Až potom si dohodneme termín obhliadky. Klientka bola veľmi milo prekvapená, keď hneď prvý záujemca, ktorý si byt prišiel pozrieť, ho aj kúpil. Navyše zaň dostala rovnakú sumu, za akú sa ho pokúšala predať sama.

Nepredajná nehnuteľnosť?

Raz za mnou prišli zúfalí klienti, ktorí nevedeli predať byt pol roka. Predaj im už dosť ponáhľal, avšak maklérka, ktorá mala predaj dovtedy na starosti, si z toho veľa nerobila. Svojím nezáujmom a nedbanlivosťou im znepríjemňovala život, preto ma poprosili o pomoc. Stretli sme sa, vysvetlila som im, akým spôsobom pracujeme a dohodli sa na spolupráci.

V stredu sme prišli byt nafotiť, spísať si o ňom podrobné informácie a zverejnili sme inzerát na všetkých najnavštevovanejších realitných portáloch. Reakcia ľudí nenechala na seba dlho čakať. Hoci od zverejnenia inzerátu ubehli len dva dni, už v piatok bola nehnuteľnosť predaná. Bola to pekná ukážka toho, že predchádzajúca maklérka sa nehnuteľnosti vôbec nevenovala. Ja sa vždy snažím ku klientom pristupovať ľudsky, poradím im, rada zodpoviem všetky otázky, snažím sa všetko vyriešiť. Kvalitná prezentácia a prístup makléra dokážu pomôcť predaju nehnuteľnosti aj v takomto rekordnom čase. Klienti mi boli veľmi vďační a odporúčali ma ďalej.

Dvojizbová rezidencia

Mal som klientku, ktorá už bola na dôchodku a obrátila sa na mňa s prosbou, aby som jej 2-izbový byt v Ružinove predal čím skôr. Vraj už tam dlhšie nevydrží. Najmä najvrchnejšie poschodie bolo dôvodom, prečo sa rozhodla svoj byt predať a presťahovať sa. Vysvetlil som jej, že ho treba najprv dôkladne upratať, aby bol pripravený na fotenie a neskôr na obhliadky. Upravená nehnuteľnosť totiž pomáha predať nehnuteľnosť rýchlejšie a zároveň zvyšuje jej hodnotu.

Keď sme však prišli s fotografkou na miesto, pochopili sme, že staršia pani nemohla veľké upratovanie zvládnuť sama, preto sme jej s ním pomohli. Odpratali sme všetky nadbytočné veci, malú kuchyňu sme zútulnili obrusom a naaranžovali do misky ovocie. Stačila chvíľka a skromný byt pôsobil oveľa vzdušnejšie a útulnejšie. A keďže podľa štatistík väčšina ľudí si nedokáže priestor predstaviť, okrem pôdorysu sme pripravili aj návrh, ako by sa dala prakticky zmeniť dispozícia bytu tak, aby si noví majitelia vytvorili pohodlné moderné bývanie.

Klientka si výslednú prezentáciu prezerala so záujmom a prekvapene ju okomentovala slovami, že sme z jej dvojizbového bytíku spravili nádhernú rezidenciu :) Fotografie a návrh zmeny dispozície však nezaujali len ju... A tak sa klientke pomerne rýchlo splnil sen – byt našiel nového majiteľa a ona sa mohla konečne odsťahovať.

Môj byt, moja cena

Zazvonil mi telefón. Na druhej strane sa ozval klient s prosbou, aby som mu predal jeho 4-izbový zrekonštruovaný byt na Sokolskej ulici. Dohodli sme si stretnutie, na ktorom sme sa bližšie porozprávali o podmienkach predaja. Byt bol veľmi pekný, vynikajúco riešený, na super adrese. Všetko vyzeralo ideálne. Teda až do momentu, keď sme otvorili tému cena. Stáva sa nám, že klienti majú predstavu o cene, ktorá je vyššia ako reálna. Je to normálne, každý vníma svoju nehnuteľnosť veľmi subjektívne a emocionálne. Práve preto si vždy pripravíme pred stretnutím cenovú analýzu trhu, aby sme mohli klientom poradiť optimálnu cenu a oni tak zbytočne nestrácali čas ani peniaze. Klient sa však rozhodol, že predsa len vyskúša predať byt za svoju vysnívanú sumu. Jeho byt som do ponuky nezobral, pretože v našej kancelárii nikdy nesľubujeme, čo nemôžeme splniť.

Po roku sa mi však ozval s prosbou znova. Byt nemal stále predaný. Pri jednom rozhovore sa mi priznal, že mal kupujúceho, ktorý mu ponúkol rovnakú sumu, ako som navrhoval ja, no on odmietol, lebo veril, že byt sa predá za vyššiu cenu... Ale nepodarilo sa. Teraz už nemohol čakať, byt potreboval predať čo najrýchlejšie. Predávať byt, ktorý už bol vyše roka v ponuke na všetkých portáloch, však nie je ľahké. Navyše medzičasom sa zmenila situácia na trhu a ceny bytov klesli, takže sme museli ísť s cenou ešte nižšie. Spravili sme nové fotografie, pripravili pôdorys, podrobný popis a inzerát zverejnili. Vďaka správnemu nastaveniu ceny a novému zmenenému inzerátu sa mi napokon podarilo nájsť nového majiteľa v krátkom čase.

Prídu, ale nekúpia...

Oslovila ma pani, ktorá sa už dlhší čas snažila predať svoj byt. Do telefónu mi povedala, že o byt je veľký záujem, mala už 18 obhliadok, no aj tak nie je predaný a ona nechápe prečo. Pozrel som si inzerciu na portáloch, a potom som si prišiel pozrieť byt. A hneď mi bolo jasné. Cena bola síce nastavená správne, no inzercia nebola dobre pripravená, záujemcovia, ktorí prichádzali na obhliadky, očakávali niečo úplne iné. A tak sme sa dohodli na spolupráci.

Naša marketérka nafotila nové fotografie a pripravila novú inzerciu, ktorú sme zverejnili len na našej stránke a dvoch najväčších realitných portáloch. Pretože menej je viac. O necelé 2 týždne, na druhej obhliadke, som byt predal.

Ihneď kúpim váš byt! Zn: Z Dubaja

Prišiel mi mail od Slováka, ktorý už niekoľko rokov žije v Dubaji. Očaril ho 4-izbový byt v Starom Meste z našej ponuky natoľko, že ho chcel kúpiť. Na Slovensko sa síce v tom čase nechystal, ale podrobný popis a množstvo fotografií mu stačili na to, aby sa rozhodol byt kúpiť aj na diaľku. Dal splnomocnenie rodičom, aby mohli za neho podpísať zmluvu. Nebol si však istý, ako zvládnu všetky náležitosti, ktoré s kúpou nehnuteľnosti súvisia. A hlavne, nechcel ich veľmi zaťažovať...

Jeho počiatočné obavy sa však napokon rozplynuli. U nás sa totiž o všetko kompletne postaráme. Súčasťou nášho tímu je aj advokát s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti nehnuteľností, ktorý má kanceláriu priamo u nás, takže človek vybaví všetko na jednom mieste. Príprava autorizovanej zmluvy, zloženie kúpnej ceny do bankovej úschovy, návrh na vklad do Katastra nehnuteľností, s tým všetkým vám pomôžeme. Veď človek nekupuje nový byt či dom každý deň, preto nemôže vedieť všetko, čo treba okolo toho vybaviť. Asistujeme aj pri odovzdaní nehnuteľnosti a pomôžeme tiež pri prevode energií a služieb. Klienti sa teda nemusia prakticky o nič starať. A potom je možné poľahky kúpiť byt aj z Dubaja...

Hľadá sa maklér roka!

Klientovi zazvonil telefón. Volala mu maklérka z jednej realitnej kancelárie, že by rada predávala jeho byt. Nechápal. Nielen, že spoznal hlas, ktorý mu volá, ale aj jej meno mu bolo až príliš známe. Maklérka, ktorá mu práve volala, totiž už jeho byt predávala! Alebo teda lepšie povedané, mala ho vo svojej ponuke. Tak sa jej slušne poďakoval, že sa tak “dobre” stará o jeho byt, že by ho rada predávala ešte raz. A záhada, prečo predaj stojí už dva roky, bola vyriešená… Myslel si, že pre úspešný predaj spravil skutočne všetko. Svoj byt dal nielen do súkromnej inzercie, ale aj do šiestich realitiek, ktoré mu ponúkli spoluprácu. Bolo mu jasné, že ak aj ostatné nevedia, čo majú v ponuke, jeho šance na predaj nie sú bohvieaké. Nutne potreboval nájsť makléra, ktorý sa predaju jeho nehnuteľnosti bude skutočne venovať.

K nášmu stretnutiu pomohla v podstate náhoda. Bol som v banke, kde ma pracovníčky už poznajú, pretože tam chodíme často riešiť úvery. Zrazu si ma začali doberať, že som sa im ani nepochválil, aké mám úspechy, že ma videli v časopise Real Immo ako najlepšieho makléra roka. Pri vedľajšom stolíku práve sedel tento pán, ktorý zúfalo potreboval predať svoj byt. Keď započul náš rozhovor, viac mu nebolo treba. Hneď v banke ma oslovil a dohodli sme si stretnutie.

Po vypočutí jeho príbehu som mu vysvetlil, v čom môže byť problém, prečo sa jeho byt nedarí predať. Predaj cez viacero realitných kancelárií je vždy tak trochu problematický. V ponuke ho majú takmer všetci, a pritom nikto. Nikomu z nich skutočne nezáleží na tom, aby sa predal, nevenujú mu dostatok času. Okrem toho sa nehnuteľnosť objavuje v inzerátoch na internete v niekoľkých variantoch, väčšinou dokonca s rôznymi cenami či popismi, čo u ľudí nevzbudzuje práve dôveru. Veď ktorému z nich treba vlastne zavolať? A keď sa už aj nádejný kupujúci odhodlá, na obhliadku ide neraz s maklérom, ktorý nehnuteľnosť vidí prvýkrát... Práve preto je výhodná exkluzívna spolupráca, keď človek spolupracuje len s jednou kanceláriou, ktorá sa o všetko postará – od prípravy kvalitnej prezentácie až po obhliadky s maklérom, ktorý dokonale pozná vašu nehnuteľnosť. A tak sme sa s klientom ešte v ten deň dohodli na spolupráci.